myponydreams

Alla inlägg under november 2011

Av myponydreams - 18 november 2011 15:43

Halloj!

Nu är det så att jag e jätte ledsen att jag inte varit så social här med det får ni stå ut med, är ju hos mamma ibland och hon har sin dator med sig på jobbet men jag får väl ta och skaffa mig en egen laptop eller något som ja kan ha med dit;)

Ja har varit skolan och sånt idag iaf och nu på eftermiddagen ska jag bara chilla och snart åka och handla med pappa.

Just nu lagar jag kvällsmat till min lillasyster som snart ska på disco, pappa sa att hon behövde äta något innan så hon inte blir hungrig där.

Skit i det, de är inte så intressant för er..   hah 

Men sen ska jag nog plocka lite på rummet njuta av helgen och ha det skönt;)

Så ni får ha det så bra!;d


Kram:)

Av myponydreams - 15 november 2011 15:36

Hej på er!

Idag har det som rubriken varit knasig dag;p

Skola började det med men den slutade 12 ungefär, jag gick hem. Mådde inte så bra för jag hade ont i huvudet och mådde lite illa men nu har det gått över:D Sticker nog bort till Call me en stund:)

Så det har varit en liten konstig dag men nu måste jag snabba mig till stallet innan det blir mörkt!


Kram:)

Av myponydreams - 14 november 2011 19:26

Hej!

Idag är det måndag som enligt mig är den sämsta dan på veckan. Dagen efter helgen liksom 

Ush nä det snackar vi inte om nu:) Jag kan berätta om dagen istället

Först var jag i skolan som vanligt och där hände inte så mycket och sista lektionen hade vi svenska. Nja någon svenska vet jag inte om det blev, en engelsk film och sluta tidigare hmm.. hah det var skönt iaf:D

Sen åkte jag hem och åt o lite sånt sen nu har jag gjort franska fast jag kan fortfarende inte ett skit. Ja, får öva mer helt enkelt. Men nu ska jag snart plocka undand allt vid datan och städa på rummet:) det är ganska stökigt 

Sen ska jag kolla på tv trorja eller hitta på något annat. Så ni får ha de så bra;d


Kram:) 

Av myponydreams - 6 november 2011 08:51

Hah hej på er!

Som ni ser, rubrik saknas..

Ja, det lämnar vi nu och går vidare:D Idag har jag inte så mycket jag ska göra, faktiskt.

Jag ska städa rummet, till Call me och göra en läxa som e tills i morgon, nämligen ett hål om dagen och den ska vara UTLÄST.  ja det ska den så jag får läsa på. Sen vet jag inte något annat..

Ja ni får nöja er med detta sålänge och jag bloggar kanske mer sen om hur dagen var:)


Kram:) 

Av myponydreams - 5 november 2011 17:42

Halloj;)

Idag har jag tävlat och jag hade Magnum. Han är en liten seg skit skulle jag vilja säga men helt underbar 

Jag hoppade 50 cm i och med att jag aldrig ens ridit han och för att det var min första tävling på såhäääääär länge.

Jag hade önskat Birk men det var så många som ville ha honom så Lina ringde mig och sa att jag kunde få Magnum i stället. Okej.. tänkte jag varför inte? Så det blev så och jag är absolut inte missnöjd med att jag tog honom. I stallet var det bara mys när jag pysslade med honom och gjorde honom ren och fin, men på framridningen och framhoppningen gick det väl sådär. På framridningen gick det hyffsat och var man bara bestämd hade han fin framåtbjudning och lyssnade på skänkeln. Jag tog lite skritt lite trav och lite galopp men trots att jag aldrig ridit han gick det faktiskt riktigt bra.

På framhoppningen gick det mycket sämre, vi började travhoppa ett kryss och då saktade han in jätte mycket innan och sen nästan snubblade han över. Menmen sen när vi började på räcket gick det mycket bättre. Han hoppade med fin bjudning och höll tempot även efter. Men man var tvungen att vara på honom hela tiden med skänkeln! På oxern stannade han (oj) vilket var mitt fel då vi inte hade speciellt bra tempo mot hindret. Men sen höll jag om och drev hela vägen till hindret och då gick det bättre   

Väl inne på banan (startade först) kollade han in allt sen var det inte mer med det. Vi kom mot första hindret, njaa det gick inte super han klev mest över det bara i galopp då. Sen fick jag bättre fart på honom och vi klarade resten av banan galant:D Rosett och mycket beröm slutade det med. Han är nästan min favorit nu.

Sen efter att jag ställt in honom och gett ännu mer beröm och en liten godisbit gick jag och kollade på resten av klasserna;) När det var kring 70-80 gick jag och Saga in på banan efter att de höjt hinderna och frågade om de behövde hjälp på banan. En tjej skulle hem så vi tog hennes plats. De hoppade upp till 1.10 och då startade bara 2 stycken när de i 30 klassen var typ 20 st ;p lite skildnad?

Jaja skit i det, nu är jag iallafall hemma och har ätit kvällsmat. Snart ska jag kolla på film med syrran eller ska jag försöka dressera min kära lilla hamster vilket inte kommer gå så bra för i hans ögon är godisbiten jag håller i inte alls viktig. Inte viktigare än att undersöka omgivningen i alla fall.. Hopplöst!

GUD vad jag skriver?:o

Ja, sen ska jag nog äta lite gottgott och hitta på något.

Som ni säkert märkt är jag inte så social här men det skiter vi i för nu ska jag hitta på något annat!

Kram:)

Av myponydreams - 1 november 2011 21:25

Halloj!

Nu har jag höstlov jihoo!

Jag var i stallet förut och pysslade med Call me. Först när jag kom dit var Saga inte där än så jag började mocka och lite sånt sen när jag var klar hade hon fortfarende inte kommit så jag mockade till henne också. När jag hade mockat klart och höll på att sopa kom hon.

Då tog vi in hästarna och ryktade och sånt sen red vi ut en sväng. Bort mot modeshög fast vi red bara i en halvtimme för Robban är inte riktigt igång efter att han varit sjuk så en liten skrittrunda barbacka blev det  

Sen när vi kom tillbaka ryktade vi lite till och gav de kvällsmat och vatten. Sen lite gos med Call me och en liten pratstund innan vi åkte hem. Sen tog jag mig ut till cycklen och trampade hemmåt. Mer än så orkar jag inte berätta.

I morgon ska jag vara i stallet halv 10 och rida ut igen och sen ska vi fixa i stallet och sånt. Sen åker vi hem till Saga och äter lunch kollar på film och lite sånt  haha.

Sen sovar jag där sen får vi se om det händer något mer.

Men nu ska jag städa lite på rummet sen ska jag kolla på film med Mette;)


Kram:)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards