myponydreams

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

Tävlat

Av myponydreams - 5 november 2011 17:42

Halloj;)

Idag har jag tävlat och jag hade Magnum. Han är en liten seg skit skulle jag vilja säga men helt underbar 

Jag hoppade 50 cm i och med att jag aldrig ens ridit han och för att det var min första tävling på såhäääääär länge.

Jag hade önskat Birk men det var så många som ville ha honom så Lina ringde mig och sa att jag kunde få Magnum i stället. Okej.. tänkte jag varför inte? Så det blev så och jag är absolut inte missnöjd med att jag tog honom. I stallet var det bara mys när jag pysslade med honom och gjorde honom ren och fin, men på framridningen och framhoppningen gick det väl sådär. På framridningen gick det hyffsat och var man bara bestämd hade han fin framåtbjudning och lyssnade på skänkeln. Jag tog lite skritt lite trav och lite galopp men trots att jag aldrig ridit han gick det faktiskt riktigt bra.

På framhoppningen gick det mycket sämre, vi började travhoppa ett kryss och då saktade han in jätte mycket innan och sen nästan snubblade han över. Menmen sen när vi började på räcket gick det mycket bättre. Han hoppade med fin bjudning och höll tempot även efter. Men man var tvungen att vara på honom hela tiden med skänkeln! På oxern stannade han (oj) vilket var mitt fel då vi inte hade speciellt bra tempo mot hindret. Men sen höll jag om och drev hela vägen till hindret och då gick det bättre   

Väl inne på banan (startade först) kollade han in allt sen var det inte mer med det. Vi kom mot första hindret, njaa det gick inte super han klev mest över det bara i galopp då. Sen fick jag bättre fart på honom och vi klarade resten av banan galant:D Rosett och mycket beröm slutade det med. Han är nästan min favorit nu.

Sen efter att jag ställt in honom och gett ännu mer beröm och en liten godisbit gick jag och kollade på resten av klasserna;) När det var kring 70-80 gick jag och Saga in på banan efter att de höjt hinderna och frågade om de behövde hjälp på banan. En tjej skulle hem så vi tog hennes plats. De hoppade upp till 1.10 och då startade bara 2 stycken när de i 30 klassen var typ 20 st ;p lite skildnad?

Jaja skit i det, nu är jag iallafall hemma och har ätit kvällsmat. Snart ska jag kolla på film med syrran eller ska jag försöka dressera min kära lilla hamster vilket inte kommer gå så bra för i hans ögon är godisbiten jag håller i inte alls viktig. Inte viktigare än att undersöka omgivningen i alla fall.. Hopplöst!

GUD vad jag skriver?:o

Ja, sen ska jag nog äta lite gottgott och hitta på något.

Som ni säkert märkt är jag inte så social här men det skiter vi i för nu ska jag hitta på något annat!

Kram:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av myponydreams - 8 februari 2012 16:30

Halloj! Som rubriken säger, jag ska vara hamstervakt;p i 2 veckor till min kompis hamster. Kuligt va? hm, ska skriva om annat nu.   Har varit hemma idag oxå men jag ska till skolan i morn;) Känner att jag behöver ta igen lite.. Jag har inte g...

Av myponydreams - 7 februari 2012 14:52

..uppdatering-.- Kan säga att jag inte tänkt på att blogga men ska försöka bättra mig. Men ni MÅSTE KOMENTERA! Vad vill ni läsa om? Fler komentarer = mer bloggning  Bara att bestämma sig;)) Skit nu i den biten. Nu ska jag skriva om annat. I f...

Av myponydreams - 23 januari 2012 13:29

Hej på er! Idag gick jag hem från skolan,mådde inte så bra. Sen när jag kom hem satte jag mig vid tvn och kollade på film sen fixade jag denna headern till bloggen:) Fin va? Njaaa jag är inte så bra på det här men det kanske kan fixas;) Vad sägs ...

Av myponydreams - 23 januari 2012 12:35


Jag är med och tävlar! tävla du med: http://bestriders.blogg.se/2012/january/blogg-tavling.html     Kram:)    ...

Av myponydreams - 15 januari 2012 19:58

Hajj;) Helgen har passerat och skolan väntar, mmh helgen har varit skön , fatiskt. I fredags åkte jag till Call me och mös med honom sen igår var jag hos Call me igen och red lite och på kvällen sov jag över med kompis;D Och idag har jag varit hos ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards